12.10.2011

Villasukkia



Viimeaikoina olen ollut poikkeuksellisen tyytyväinen sekä vaatekaappini sisältöön että asukokoinaisuuksiini. Vaikutusta on varmaankin uusilla täydennyksillä (joita olen yrittänyt olla hankkimatta). Harmi sinänsä etten ehtinyt kuvata niitä hyviä asuja. Tässä nimmenomaisessa asussa sen sijaan ei ole mitään uutta. Villapaita on viimevuotinen kirppishankinta ja hame sata vuotta vanha. Ja villasukkakausi on alkanut. Mistä tulikin mieleeni, että olen neulonut sisarilleni lahjaksi omat parit! Olen neulonut villasukat viimeksi yläasteella, ja siihen se neulominen sitten jäikin.




Jostain syystä pinkkeihin sukkiin syntyi noin sentin kokoero... 7 veljeksen Polkka-lankaa voin suositella! Oli hauskaa seurata, kuinka kuvioita syntyi ja väri vaihtui, vaikka en käyttänyt kuin yhtä lankaa (polkka on värjätty hauskasti). Käytin minä vaalean violettia lankaa saadakseni sukista vielä erilaisemmat. Toisessa sukassa on violetti kantapää ja toisessa violetit varpaat. Siskot haluaisivat sukat heti, mutta ajattelin kuitenkin säästää nämä jouluun: helpottaa sitä lahjakarnevaalia.

Elän tällä hetkellä putkessa. Putkessa, joka sisältää ainoastaan ajatuksen edistyvistä koulutöistä. Lähes jokaisen päivän keskeisin ajatus käsittelee sitä milloin palaan kirjojen ääreen ja kuinka kauan jaksan niiden kanssa viettää. Siis olen aika tympeää seuraa ja epätyytyväinen mikäli päiväni täyttyvät muusta kuin kandista. Tänään on tarkoitus aloittaa ensi viikon kahteen tenttiin valmistautuminen. Toisaalta se tuntuu melkein lomalta, koska se ei ole kandin tekemistä. Ja jotta saisin aikani kulumaan entistä koulupainotteisemmin, ilmoittauduin teemaharjoitteluun pitämään leikkikerhoa 1.-2. luokkalaisille. Se homma kestää koko lukuvuoden. Mutta toisaalta se voi myös tuoda vaihtelua ja käytännön tekemistä tekstipainotteiseen arkeen. Näin ainakin toivon.

4.10.2011

Farkkua






Tämä asu on ystäväni Monmonin inspiroima. Itseasiassa tämä asu on puhdas kopio hänen asustaan :D. On minulla sentään erilailla hiukset, puolustukseksi heh. Farkkua farkun kanssa. Olen vihdoin löytänyt hyviä farkkuja! Nyt minulla on kolmet. Nämä eivät ole ne veromodan pöksyt, joista aiemmin mainitsin. Nämä ovat kirppislöytö kahdeksalla eurolla. Vähään aikaan en ole muita käyttänytkään. Paitaa minun oli tarkoitus esitellä. Venyvää, mukavaa ja lyhyttä farkkupaitaa olen etsinyt koko kesän. Kaupoissa tuntui olevan vain tunikoita. Hennesiltä löytyi lopulta oikeanlainen.

Meillä oli tänään teatteriporukan kanssa disney-elokuvailta :). Katsoimme Mulanin ja Hopon Poppoon. Molemmat löytyivät minun hyllystäni. Kävi kyllä kateeksi emännän piirrettyjen leffon hyllyä! Se on pullollaan klassikoita! Pitäisi hankkia itselle vielä ainakin Leijonakuningas, koska onhan se superklassikko. Aika nostlgista katsoa lapsuutensa elokuvia. Sitä myös huomaa näin aikuisena asioita, jotka menivät lapsena ihan ohi. Se on mielenkiintoista.

Piti kertomani, että vaaleanpunainen hiuskokeiluni päätyi...noh, ei oikeastaan mihinkään. Väri ei nimittäin tarttunut hiuksiini oikeastaan ollenkaan. Harmi. Jos haluaisin toivomani lopputuloksen, pitäisi tehdä värinpoisto, mitä en rupea tekemään. Väri nimittäin haalistuisi pois ja jäljelle jäisivät värittömät, vaaleat ja huonokuntoiset hiukset - no thanks. Luonnollisuudessa on puolensa ja tällä mennään.

21.9.2011

Wanna be cotton candy!




Olen vihdoin ottanut käyttöön huuto.netsitä kaivamani valkoisen irtokauluksen. Hoksasin nimittäin tänään, että kaulus istuu tämän paidan kanssa varsin hyvin. Vattupaidasta on tullut jumitusvaatteeni. Käytän välillä jotain muuta pari päivää ja sitten olenkin taas ujuttautunut tähän. No, kun tämä on pehmeä ja kevyt ja lämmin ja ihanan värinen... Olen nyt ylipäätään innostunut kivojen paitojen alta pilkistävistä kauluksista. Ja niistä kivoista paidoista, joita olevn havainnut omistavani hämmentävän vähän. Olen viimevuosina panostanut enemmän neuletakkeihin.



Lähikuvaa uusista kengistäni. Kyllä näistä vielä jalkineet tulee :D.


Sitten sekä inspiraatiota että äksöniä. Olen nimittäin sen verran vakavissani kokeilemassa vaaleanpunaisia hiuksia, että tilasin jo värinkin. Ihan vaaleanpunaista hiusväriä on vaikea ellei mahdoton löytää, mutta kuulemma pinkistä shokkiväristä saa vaaleanpunaista lantraamalla sen hoitoaineeseen. Eli paljon hoitoainetta, vähän väriä ja testaamalla johonkin huomaamattomaan hiusosioon saa oikean sekoitussuhteen. Puhtaan vaaleanpunaisen aikaansaaminen vaatisi värinpoistoa, mitä en missään tapauksessa ryhdy hiuksilleni tekemään (kaiken sen kärsimyksen jälkeen mitä ne ovat joutuneet kokemaan), joten tiedän ettei lopputulos ole niin kuin esimerkiksi ensimmäisessä kuvassa, vaan lähempänä persikan sävyä kuten viimeisen kuvan tytöllä. Katsotaan ;).








Kuvat: 
http://welovepastelhair.tumblr.com/tagged/pink+hair
 http://audrey-tokyoluxhollywoodlan.buzznet.com/user/photos/?id=65953101

14.9.2011

Kenkäkysymys




Olen pari päivää miettinyt pääni puhki näitä kenkiä.Minulta puuttuu ajattomahkot, mustat nilkkurit kokonaan. Olen metsästänyt tällaisia kaksi vuotta. Näissä yksilöissä on paljon hyviä puolia, kuten nahka materiaalina, korkkipohja, jossa on plato, pehmeä kävellä, juuri sopiva korko ja tietysti väri. Ne asiat, joista en ole aivan varma ovat nilkkaosan leveys ja hinta: 185 euroa. Olen päättänyt olla maksamatta kengistä 200 euroa enempää, mutta tämäkin euromäärä kirpaisee aika paljon. Toisaalta, selattuani netit ja juostuani kaupat läpi, olen todennut etten pääse kovin paljon halvemmalla kuitenkaan. Nahka maksaa nykyään ihan tuhottomasti! Ja ilmeisesti minulla on kallis maku, tai jotain. Haluaisin tehdä valinnan, joka ei kaduta yhtään jälkikäteen. Vaikeaa.




Nancy Sinatra - These boots are made for walking



EDIT: Nyt ei auta kaduttaa; päätin ostaa kengät! Enkä vilkuile enää muita vaihtoehtoja. Etsintä on virallisesti päättynyt.

8.9.2011

Vadelmaa







Toin vadelmanpunaisen neuleen tuliaisiksi Lontoosta. Monmon mainosti japanilaista Uniqloa, mihin sitten törmäsimme ja josta villapaidan ostin. On ihanaa löytää pehmeitä, kevyitä ja lämpimiä neuleita. Toivottavasti en vain käytä paitaa puhki talven aikana! Kukkatunikan varastin luvatta sisareni kaapista (hän ei edes tiedä vaatekappaleen hävinneen), mutta se on vain lainassa. Tai sitten voin ehdottaa vaihtokauppaa johonkin omaan vaatteeseeni, sillä olen aika kiintynyt kukkakuvioon.

Tuntuuko kenestäkään muusta, että monet tämän syksyn ja talven mallistoista ovat ottaneet tosi paljon vaikutteita katumuodista? Siksi jotkin jutut näyttävät tylsiltä, koska ne on jo nähty blogeissa aikaa sitten. Tai sitten viime talven jutut uusiutuvat tällekin vuodelle. Esimerkiksi viitat ovat aika vanha juttu, samoin sandaalit sukkien kanssa ja 60-lukua on elettyjoidenkin trenditietoisten keskuudessa jo pari vuotta ainakin. Uusin juttu on ehkä nilkkapituinen takki (jollaisen satun omistamaan). Ja väreissä viininpunainen, mitä aion muuten saada omaankin vaatekaappiini. Voisi kai sanoa, että minulla on meneillään punainen kausi. Pari vuotta sitten kaiken piti olla tummansinistä, koska olin kyllästynyt mustaan. Must hankintoihin kuuluu myös musta poolo. Minun piti ostaa poolo jo viime talvena, mutta se jäi. Tänä syksynä uusi yritys.

6.9.2011

Midi ja paso doplea





Härkää sarvista ja kandin pitäisi valmistua. Huomenna on pakko joko lukea tai kirjoittaa, tämä päivä jotenkin taas hävisi jonnekin. Toisin sanoen juuri mitään jännää ei tule vähään aikaan tapahtumaan, sillä yritän kykkiä kotona koulutöiden eduksi. Saas nähdä kuinka luonnistuu. Luonnistumista ei auta se, että meillä on tällä hetkellä kahdeksan ylimääräistä kanavaa. Tänään katsoin fashion tv:stä muun muassa dsquared2 näytöksiä - ei ole muuten minun lempimerkkini se, liikaa kiristävän ja ikävän näköisiä vaatteita, joita kutsutaan naisellisiksi.