27.8.2009

Onneksi on jo

Aika vierii. Kouluakin on ollut jo kaksi päivää. Ehdin jo sijaistella lasten teatteriryhmässäkin. Eilinen oli kyllä niin uskomattoman kaoottinen 6-7 vuotiaiden ryhmän kanssa, että ei toista! Yksi tyttö sai muovimatosta haavan polveen, toinen alkoi itkeä, kun villitsijäpoika iski päänsä hänen poskiluuhunsa. Siinä sitten piti tyttöä pidellä sylissä, jotta rauhoittuisi. Mikään ei toisin sanoen mennyt suunnitelmien mukaan. Muut ryhmät myös toissapäivänä taas menivät yllättävän hyvin.

Kuvia ei nyt ole, vaikka jälleen on  jotain uuttakin ja kauan kaivattua tarttunut mukaan. On pakko esitellä tämä Marja Kosken coveri biisistä Where is my man. Uskomattominta vähään aikaan. Tämän kuullessaan miehet juoksevat niin kovaa kuin jaloista lähtee! Myös englannin kielinen versio on melkeinpä puistattava :D.

 



12.8.2009

Intiaanipaita

Lisää Monkia ja ihmeellisiä ilmeitä. Minulla oli pienenä tunika/paita, jossa oli printti edessä ja helmassa roikkui helmiä hapsujen päissä. Pidin paidan ihan puhki. Jossain keskustelussa äitini kanssa sivuutimme aihetta ja sanoin haluavani hapsupaidan tänä kesänä, samoin kuin kauan sitten.  




Paita on puolireiteen ja hieman muodoton. Vyöllä saa kivasti ilmettä. Sortsit leikkelin vanhoista farkuista. Intiaani.




Kalailme...Voi voi...

Emme sitten koskaan päätyneet kuin yhteen kämään ilmaisjazzkonserttiin. Illan liput olivat menneet. Konsertissa, jonka ehdimme nähdä, laulettiin siirappisia covereita Frank Sinatran biiseistä. Oli hiukka pettymys. Söimme torilla lohdutukseksi intialaista halpisruokaa. Kerran olimme kaupungissa, päädyimme sitten Stockmannille ja kirjakauppaan. Seppälästä teinkin sitten löydön! Bikinit viidellä eurolla! Näissä yhdistyvät kaikki, mitä olen halunnut: värikkyys, kukkakuosi ja röyhelöt.



Uikkarit pääsivät jo tositoimiin Rukalla. Kävimme ystäviemme kanssa päiväreissun laskemassa kesäkelkkamäkeä :). Oli mukava reissu, vaikka ajomatka sujui lähinnä nukkuen. Minä en vain pysy hereillä autossa, heh. Löysimme erittäin lämminvetisen järven, johon pulahdimme. Oli mahtavaa, kun tuuli oli yltynyt sen verran kovaksi, että vesi jo aaltoili! Tuli ihan nuoruus mieleen ja Välimeren huikeat aallot, äiti huutamasssa paniikissa rannalla :D. Kesän paras uintireissu kiireestä huolimatta.

P.S. Minulla ei ole paikkaa missä ottaa kuvia, nyyh. Ei ainakaan mitään kunnollista. Siksi kuvat ovat olleet vähän sitä ja tätä jo jonkin aikaa. Aina kaikkia hämyjä taustoja... Miten ratkaista ongelma?

8.8.2009

Kesäkesäkesä

Kuuumaa. Meidän kämpässä. Mutta en valita.

Siksipäs uutukaiset Monkin sortsit ovat heti päässeet koeajolle. Kangas on kuin kasariverhot :D. Nämä pussit tulivat tarpeeseen, sillä kahdet muut ovat joko ikikuluneet tai pyöräöljyssä




Näissä kuvissa hiukseni näyttävät vaihteeksi aidoilta. Takavalon outo vaikutus on ilmeisesti tosiasia. Intouduimme tässä taannoin ystävieni kanssa leikkimään kynsilakoilla. Tuloksena lehdelliset puut.





Olemme toivon mukaan lähdössä kuuntelemaan jazzia tänään...saa nähdä kuinka luonnistuu lähteminen. Sisko on ollut yökylässä ja tuli vasta nyt ratsastamasta. Puolen tunnin päästä pitäisi olla jo konserttipaikalla...

Päivän mietelause:

Todella kauniissa kaupungissa ei voi kauan asua: se sammuttaa kaiken kaipuun.

-Elias Canetti, Muistiinmerkintöjä, Ihmisen alue

7.8.2009

Also feathers

Ah! Äitini ja pikkusiskoni kävivät parin päivän matkan Luleåssa. Mitä tästä minulle irtosi? Kasa Monkin vaatteita! Aiheeseen palataan vielä. 

Minua askarruttaa potuttaminen. Minu on potuttanut nyt kolme päivää ja siitä saavat kärsiä kaikkia viattomat ja vähemmän viattomat olennot. Mistä tällainen pitkävihaisuus johtuu? Toisaalta en ole saanut nukuttua kunnolla ja toisaalta jouduin tässä taannoin käymään koululla mutkan...Hyi! En edes tiedä milloin kouluni alkaa taas. Heh. Veikkaan tämän kuun loppua.

Viimeinen Lontoon ostos - tai pikemminkin matkamuisto:















3.8.2009

Sirkusta




Päivän asuna simppelisti All Saintsin ihana mekko, kirppisvyö sekä viime kesänä Saksan suunnalta ostetut, kiiltonahkaiset remmikorkkarit.


Tässä samaisessa asussa (eri kengillä) hippailin taannoin Sirkus Finlandiassa! Oli aika hattarantäyteinen ilta :). Näimme ties mitä merileijonia, trapetsitaiteilua, pelleilyä, tulikieputusta, hevosia, kissoja... Olisikohan pitänyt sittenkin valita uraksi sirkustelu? Olisin voinut ryhtyä vaikka pelleksi ja Janne olisi voinut liittyä sirkuksen orkesteriin soittelemaan trumpettia :D.

Takki on muuten uusi. Mexxin kapistuksen sain puoleen hintaan. Kangas osoittautui jokseenkin vedenpitäväksi, vaikkei myyjä osannut asiasta mitään sanoa. Ei ollut halvin hankinta, mutta ei ole kaduttanut yhtään! Helma on rypytetty kivasti, joten takki on loistava mekkojen parina. Juuri sellainen, jollaista olen etsinyt, siis.






Ihme kuvia... Takin selkäosa on kivasti leikattu. 



Mekko onkin sitten tämän kesän hittikesämekkohankinta. Ohutta puuvillaa, simppeli, mutta silti mielenkiintoinen ja väriensä puolesta piristävä. Bongattu -70% alesta Benettonilta eli 69 euron mekosta pulitin sen pari kymppiä.


Edestä...

...ja takaa...


...ja...svengaa?

Hennes tarjosi muutaman löydöksen myös. Housut ovat viime talven mallistoa ja ne olivat minulle kokoa liian isot pukukopissa. Sitten keksin siirtää nappeja! Ajattelin vaivan olevan 9 euron arvoinen. Olen himoinnut näitä housuja jo viime vuonna, mutta koko ei istunut. Näin pienennettynä nämä ovat juuri sopivat ja ihanan paksua villakangasta talven viimoihin. Ja erityisesti kuolettavan kylmiin luentosaleihin. Mutta höh..lahkeet ovat (käsin) lyhennyksestäni vieläkin vähän pitkät...pitäisi olla korkkarit. Mikä sinänsä ei sureta :).



Lisäksi löysin söpön topin vitosella. Sortsit bongasin pari vuotta sitten Portugalissa eräällä kirpparitorilla, heh.



Tänään luvassa yhdessäoloa avokin kanssa lällää ;). Asensimme juuri sen paholaismaisen Sims 3 koneelle. Hyvin riskialtista...voi olla ettemme poistu sisältä koko päivänä...



29.7.2009

Some of my sins

Tässä kuussa on palanut rahaa, myönnän. Lontoon hankinnat eivät olleet kalliita, mutta niitä tuli muutama kappale. Lisäksi ostin tuliaisiksi mekot siskoilleni. Mitä muuta Lontoosta voisi muka tuoda ;)?


H&M hankinta Hollantia varten, heh. Hinta oli puolitettu. Kävi mukavasti kaupunkikäyskentelyyn. Tunnen mekossa itseni lähes kreikkalaiseksi jumalattareksi :D.


Onko itsestään hyvien kuvien saaminen vaikeaa vai vaikeaa? Se on lähes mahdotonta. Onnistuin jälleen kerran näyttämään aivan toisenlaiselta peilin ja kameran edessä. Se voi olla joko ilahdus tai kauhistus, kun kuvat lataantuvat koneelle.





Topshop osoittautui kalliiksi, eikä sieltä edes löytänyt mitään...paitsi vasta ekstratunkkaisesta alakerrasta. Pukukopit olivat aivan saunoja! Oli jännää könytä ulos naama punaisena ja hikisenä... Mekko on kuitenkin erittäin kiva! 20£ hinta ei ainakaan vähentänyt innostustani. Helmassa on kolme kerrosta: yksi trikoota ja kaksi röyhelöä. Yllätyin kokojen pienuudesta. Siinä missä 6 väitettiin vastaavan eurooppalaista 34, todellisuudessa se oli 32. Eli kokoa pienempää kaikki kuin täällä.





Tarkkasilmäiset varmaankin bongasivat myös ihanat kenkäni! Korkkarit ovat Groningenistä ihanasta Invito-kaupasta puoli-ilmaiseksi! Puolitettu hinta näille kokonahkaisille ihanaisille oli 40 euroa. Ensimmäiset avokkaat, jotka eivät heti kättelyssä pure ja tapa jalkojani. Olisin pitänyt niistä useammissakin kuvissa elleivät jalkani olisi rakoilla. Sain eilen hyvän idean lähteä kaupungille vähänkäytetyissä nahkakorkkareissani ilman sukkia... Vasemman jalan pikkuvarpaassani on vuosisadan rakko.







Olen kuolannut All Saints -kaupan neuleita jo jonkin aikaa. Kun siis törmäsimme itse kauppaan, olin onnesta soikea! -50% lappu ihanissa mekoissa sai minut tarrautumaan useisiin yksilöihin, joista valitsin yhden.







Kauhean huonoryhtinen kuva... Heh, rusketusrajat.


Rakastan mekkoa! Se on arkipäiväistä puuvillaa, joten sitä voi käyttää arkenakin!



Yskityiskohtia:





Edessä on isot nepparit! Takana metallivetoketju.





Sitten toisaalta aavistan jo talven tulevan. Kun käsiini Topshopin alakerrassa osui tämä 100% villaa sisältävä tunika, tiesin mitä tulee tehdä. Kiikutin karvaa 20£ edestä suoraan kassan kautta kotiin.


Muuten ainoa kuva, jossa hiukseni näyttävät siltä, miltä peilissä. Kaipa tuo taustavalo sotki kameraa.



Ei makeaa mahantäydeltä. Vielä olisi yksi päähine esittelemättä. Sekä eilisen aleshoppailut (erittäin rikollista).

25.7.2009

Home sweet home

Hejssan!

Toivotan itseni tervetulleeksi takaisin Suomeen! Lontoo oli varsin...suuri! Emmehän me ehtineet nähdä juuri mitään, vaikka lähdimme hotellilta 10 aikaan ja palasimme samoihin aikoihin illalla. Jalat olivat aivan tuusannuuskana! Siitä lisää myöhemmin.

Todisteita.

Täällä on itseasiassa lämpimämpää kuin Hollannissa tai Lontoossa oli. Kyseisessä kuvassa tosin hikoilen neuleessani. Onnistuin polttamaan yläselkäni Bremenin lentokentän pihalla... En koskaan polta itseäni, mutta olin unohtanut jo mitä aurinko tekee, en ollut nähnyt sitä niin pitkään aikaan. 

Janne lähti eilen käymään kotonaan, joten olen ensiviikon puoleenväliin jälleen itsekseni. Tänään on tarkoitus mennä grillaamaan ensimmäisen kerran koko vuonna! Menemme "mökillemme". Tai miksi ikinä sitä hökkeliä 30 kilometrin päässä kaupungista voi kutsua. Äitini on muuttanut mummonmökkiin vesivahingon korjauksen ajaksi. Pitäisiköhän ottaa leija mukaan? Ulkona tuulee niin mukavasti. Lähes kaikki kesäleikit ovat menneet ohi suuni. Kuten uiminen! Talviturkki on yllä yhä vain. Kauhea uintihimo ensimmäistä kertaa elämässä. Saunaankin on mukava päästä näin yli kuukauden jälkeen.

Veden ja lämmön rohkaisemana olen lähdössä ulos tällaisissa kamppeissa:

Tosin lasit taidan vaihtaa auringolta suojaaviin.

Kaulassa uusi lelu :). Ostin Creativen ämpärin Groningenista 25 euron pilkkahintaan. Pinkkinä TIETYSTI.

Trendistä vaikutteita ottaneena päätin kokeilla uutta hiushässäkkää. Toimiiko?