11.7.2013

Morsiusneitojen pakkoasut


Meillä on ennakkovaraus hääpaikkaan! Jes! Kävimme toissapäivänä kaasojeni ja äitini kanssa tsekkaamassa paikkoja. Ensimmäinen, jota ajattelin, oli paras. Se on aivan ihana paikka! Janne ei ole käynyt paikanpäällä, mutta olen melko varma, että hänkin pitää miljööstä. Häät järjestetään näillä näkymin perjantaina ensi heinäkuussa. Kaikki lauantait olivat jo menneet. Vaikka eipä se juuri minua harmita, sillä perjantaiksi saimme varattua tilan, jonka saamiseksi pitäisi periaatteessa olla vähintään 80 vierasta ja meillä on vain 60-70. Tilaa ainakin on! Paikassa ei ole tilavuokraa lainkaan, vaan maksu tulee ruuan perusteella. Tarjottava ruoka on muuten lähiruokaa, mikä on vain plussaa minun mielestäni.  Toivottavasti kaikki menee mukavasti.

Nyt olen pähkäillyt morsiusneitojeni asuja. Nekin olisi hyvä päättää ajoissa, sillä aion tehdä ne itse ja siihen menee aikaa. Olen etsinyt pinterestistä inspiraatiota. Ainakin vielä teemamme on sirkus/karnevaali/tivoli ja yritän tehdä morsiusneidoille asut, jotka tukevat teemaa. Sopivia värejä olisivat ainakin punainen, kulta, musta ja valkoinen. Kuoseissa raita ja ruutu.  













Mustaa en halua häihini, koska en se on minusta liian tumma. Valkoista puen itse ;), joten oikeastaan jäljelle jäävät kulta ja punainen. Olen vähän pyöritellyt mielessäni josko puvut voisivat olla täyspitkiä. Kuinka usein ihmisellä on mahdollisuus pukeutua iltapukuun? Etiketin puolesta se on melkein sopivaa, koska häät ovat iltapainotteiset. Erittäin vahvana ehdokkaana on talvella ostamani voguen kaava. Yhteen mekkoon menee yli 6 metriä kangasta (eli tarvitsen yhteensä 24 metriä, ääk)! Eh, mistään halvoista luomuksista ei siis ole kyse. Mitäs sanotte? 





Aion tehdä mekon myös siskontytölleni! Ostin vintage-kaavat etsystä. Lasten vintage-kaavamallit ovat ihan älyttömän suloisia! 





Aion tehdä mekkoon alushameen. Jätän varmaankin pitkähihaisen aluspaidan pois. Tai sitten teen sen siltä varalta, että onkin kylmä päivä.




Viimeisen kaavan ostin muuten vain. Teen siitä kesämekon Rooralle. Ja tuon essun myös! Aion tehdä vastaavanlaisen essun lähiaikoina myös itselleni, olen nyt aivan ihastunut niihin. 

Ei kommentteja: