25.4.2012

Uikkarimietintöjä

On se jännä miten erilaiselta tukka näyttää iltapäivällä verrattuna aamupäivään. Näin se vain on, muutoksia tapahtuu. Olen käyttänyt tämän päivän kaikkeen sellaiseen kehittävään kuten työhaastattelussa käymiseen (joo, tämä tuli ihan puskasta itsellenikin - paikka on jees, palkka huono, jos saan paikan), lasten leikkikerhon vetämiseen, kaupungilla laahustamiseen ja päämäärättömään datailuun. Jälkimmäinen osuus ei pidä ihan paikkaansa, koska ei datailu ole ollut varsinaisesti päämäärätöntä. Olen nimittäin jälleen kerran selannut nettikauppojen uutuuksia bikinien/uikkarin varalta. Kysymys ei ole siitä ettenkö omistaisi bikineitä, koska minulla on varmaan viidet tai kuudet. Ongelma on siinä, etten ole löytänyt niitä täydellisiä. Olen kuluttanut paljon rahaa väärän mallisiin, väärän kokoisiin tai huonosti istuviin bikineihin. Uimapukua minulla ei ole ollut sitten yläasteen alun. Paitsi nyt on! Ostin hennesiltä tänään tämän uimapuvun, mutta mustana:




Voin ihan rehellisesti sanoa, että puku näyttää paremmalta minun päälläni kuin hennesin malleilla :). Ajattelin, että on pakko ostaa uimapuku, joka saa minut tuntemaan itseni hyvännäköiseksi pukukopissa. Ihmeiden aika ei ole ohi. Toisaalta harmi, ettei uikkarista ole muita värejä, koska olisin ihan hyvin voinut ostaa jonkun puna- tai sinisävyisen version tästä samasta mallista. Tuon vihreän kanssa näyttäisin varmaan kuolleelta (eikä sitä myyty täällä). Pitää kehitellä jotkut olkaimet tuohon, koska se ei muuten pysy ylhäällä luotettavasti. Mutta se on pikku juttu. 

Minun ongelmani bikinien suhteen on se, etten osta sitä mallia joka sopii minulle parhaiten. Lappubiksut ja bandeaut ovat hirvityksiä, koska ne korostavat sitä, että lantioni on suhteessa leveämpi kuin rintavarustukseni, eli olen pieni päärynä. Sitten pylly näyttää normaalia isommalta. Omistan yhdet molempia malleja. Miksi? Koska toisissa oli kiva kukkakuosi ja hauska röyhelöinen alaosa (joka itseasiassa vain korostaa päärynäisyyttä) ja toisissa oli punainen sydän ja - taas - röyhelöitä. Sitten ovat kaarituelliset liivit. Ihan jees, jos ne istuvat. Painotan tässä sanaa jos. Minulla on yhdet liian isot ja yhdet, jotka painavat kivuliaasti rintalastan kohdalta. Ja yhdet ihan hyvät, mutta jotka eivät sovellu uimiseen kovin hyvin, koska ne saattavat paljastaa tissit minä hetkenä hyvänsä :D. Paras malli olisi halterneck. Eli tällainen:



Ongelma on vain se, että jostain mystisestä syystä, mitä minä en lainkaan ymmärrä, mallia valmistetaan lähes pelkästään mustana! Eli värikkäitä ja kivoja on todella vaikea löytää. En ymmärrä miksi, koska mielestäni malli on aika imarteleva ja käytännöllinen. Omistan yhdet bikinit tätä laatua. Olen ostanut ne yläasteikäisenä ja palaan käyttämään niitä kerta toisensa jälkeen, koska ne ovat mukavat, pysyvät päällä uidessa ja näyttävät hyvältä. Ehkä minun pitäisi pitäytyä tiukemmin tämän mallin etsinnässä ja yksinkertaisesti unohtaa kaikki muut. 

Sittenpä sitä väsynyttä naamavärkkiä. Tajusin tänään katsellessani joitain vanhoja kuvia, että olen vanhentunut. Jokin pärstässä on muttunut niin, että olen vanhemman näköinen kuin kolme vuotta sitten. Vaikkei minulla ole edes ryppyjä! Ehkä se on ihon väri ja laatu. Alan varmaan kriiseillä tästä seuraavaksi.








Ei kommentteja: