12.10.2011

Villasukkia



Viimeaikoina olen ollut poikkeuksellisen tyytyväinen sekä vaatekaappini sisältöön että asukokoinaisuuksiini. Vaikutusta on varmaankin uusilla täydennyksillä (joita olen yrittänyt olla hankkimatta). Harmi sinänsä etten ehtinyt kuvata niitä hyviä asuja. Tässä nimmenomaisessa asussa sen sijaan ei ole mitään uutta. Villapaita on viimevuotinen kirppishankinta ja hame sata vuotta vanha. Ja villasukkakausi on alkanut. Mistä tulikin mieleeni, että olen neulonut sisarilleni lahjaksi omat parit! Olen neulonut villasukat viimeksi yläasteella, ja siihen se neulominen sitten jäikin.




Jostain syystä pinkkeihin sukkiin syntyi noin sentin kokoero... 7 veljeksen Polkka-lankaa voin suositella! Oli hauskaa seurata, kuinka kuvioita syntyi ja väri vaihtui, vaikka en käyttänyt kuin yhtä lankaa (polkka on värjätty hauskasti). Käytin minä vaalean violettia lankaa saadakseni sukista vielä erilaisemmat. Toisessa sukassa on violetti kantapää ja toisessa violetit varpaat. Siskot haluaisivat sukat heti, mutta ajattelin kuitenkin säästää nämä jouluun: helpottaa sitä lahjakarnevaalia.

Elän tällä hetkellä putkessa. Putkessa, joka sisältää ainoastaan ajatuksen edistyvistä koulutöistä. Lähes jokaisen päivän keskeisin ajatus käsittelee sitä milloin palaan kirjojen ääreen ja kuinka kauan jaksan niiden kanssa viettää. Siis olen aika tympeää seuraa ja epätyytyväinen mikäli päiväni täyttyvät muusta kuin kandista. Tänään on tarkoitus aloittaa ensi viikon kahteen tenttiin valmistautuminen. Toisaalta se tuntuu melkein lomalta, koska se ei ole kandin tekemistä. Ja jotta saisin aikani kulumaan entistä koulupainotteisemmin, ilmoittauduin teemaharjoitteluun pitämään leikkikerhoa 1.-2. luokkalaisille. Se homma kestää koko lukuvuoden. Mutta toisaalta se voi myös tuoda vaihtelua ja käytännön tekemistä tekstipainotteiseen arkeen. Näin ainakin toivon.

Ei kommentteja: