5.9.2012

Päänsärkypäiviä


Hahaa, hiukset lähes luonnontilassa! Kuivasin niitä pyöröharjan kanssa, mutta se oli oikeastaan siinä. Mikähän olisi sellainen aine, jolla saisin latvat takkuuntumattomiksi? Ehkä joku hiusöljy? 

Vastavalmistunut hame pääsi päälle eilen. Ulkona oli vähän lämmin tälle varustukselle: kaupassa käydessä tuli hiki. Kuumuuden tunteeseen saattaa toisaalta vaikuttaa myös se, että kärsin eilisen päivän lievästä migreenistä. Jos päänsärky olisi ollut kova, en olisi ottanut näitä kuvia, saati päässyt kauppaan. Olen ollut migreenin uhri vasta vähän yli puoli vuotta. Ensimmäinen kohtaus tuli joulun alla muistaakseni. Päänsärkyjä minulla on ollut aiemminkin, mutta jouluna se äityi niin pahaksi, etten voinut mitään muuta kuin maata liikkumatta lattialla. Oksensinkin kerran. Minulla ei ole auroja tai muutakaan sellaista, vain kipua. Kohtauksen mennessä pahaksi en voi puhua ja kosketus tuntuu todella epämiellyttävältä, samoin kovat äänet ja kirkas valo. Lievemmät päänsäryt aiheuttavat lähinnä ärtyisyyttä, levottomuutta ja sen sellaista. Sinänsä on helpottavaa tietää, että päänsäryt laukeavat niskan mennessä jumiin. Liikunta on paras ennaltaehkäisijä, mutta nyt olen istunut liikaa päätteen ääressä...tämän siitä saa.

En ole koskaan ollut mikään särkylääkkeiden suurkuluttaja, mutta voin sanoa, että migreeniin olen oppinut ottamaan lääkkeitä, sen verran kauheaa se on ilman niitä. Ja jos en ota lääkettä, se saattaa kestää päiviä yhteen menoon (no, saattaa se kestää joka tapauksessa, mutta pienemmällä todennäköisyydellä). On tosi kummallista, että olen joutunut siirtymään lähes nollasta milligrammasta 1 gramman lääkkeisiin migreenin myötä. Suurin osa tavallisista särkylääkkeistä ei auta ollenkaan. Olen joskus kokeillut syödä jotain perussärkylääkettä 1,2 gramman annoksina ilman mitään vaikutusta, huhhuh.

Päivän nasua ja asua, kuten blogipiireissä sanotaan! Paita muuten varmaan ainoa asoksen tuote, jonka tällä hetkellä omistan.

















Kengät ostin Helsingistä kirpparilta. Nahkaiset laatukengät maksoivat vain 15 euroa. Vähän hassut ne on, mutta huomatkaa trendikäs krokonahkakuvio, ja kengät myös istuvat täydellisesti jalkaani. Kuinka siis olisin voinut jättää ne kauppaan? Kengät pääsivät eilen neitsytmatkalle lähikauppaan :D.

Ei kommentteja: