11.12.2011

Joulun merkkejä

Pahoittelen kuukauden kestänyttä hiljaisuutta. Olen blogia enemmän keskittynyt reissailuun, perheeseen ja joulun lähestymiseen :). Ja suoraan sanottuna on laiskottanut! Minkä takia en ole esiintynytkään oikeastaan sellaisissa asuissa, joita kannattaisi kuvata. Tosin itsenäisyyspäivänä pukeuduin kirppikseltä löytämääni punaruskeaan mekkoon, jonka alkuperä sijoittunee sinne 1940-luvulle. Siitä on kuvia, muttei minun hallussani. Linnan juhlissa ei tapahtunut tänä vuonna juuri mitään erityisen kiinnostavaa. Angrybird-puku oli aika mielenkiintoinen ja juontaja totesi juhlien alussa, että "parin minuutin kuluttua tasavalta vaihtuu kuningaskunnaksi ja siirrymme linnanjuhlien loistoon" tai jotain sinne päin. Mielestäni hieman omituista kommentoida itsenäisyyspäivän juhlista, että ne muistuttavat kuningaskunnan juhlia, kun kuitenkin julhimme nimenomaan tasavallan syntymistä, mutta nooh...

Olen fiilistellyt joulua jo jonkin aikaa. Täsmän vuotisesta joulusta minulla on hyvä fiilis. Varsinkin, kun parina edellisenä päivänä on satanut maahan valkoinen lumimatto! Lumi tekee aina jouluisen tunnelman. Tänä jouluna on sisarentyttäreni ensimmäinen joulu. Joulupukkia meille ei vielä tule kylään, koska Aurora ei siitä varmaan oikein mitään vielä ymmärtäisi. Pelkäisi vain pukkia, heh. 







Olen ostanut joitakin uusia joulujuttuja, polttanut kynttilöitä ja yrittänyt miettiä, mikä on lempijoululauluni...





"Gaily they ring while people sing songs of good cheer, Christmas is here..."






Yllätin Jannen hänen syntymäpäivänsä kunniaksi käsityöpajalla :D. Teimme kynttilöitä ja nämä kaksi huopaista tonttua. Arvatkaa kumpi on kumman! No, venäläinen tonttu on Jannen tekemä ja kotimaisemman näköinen minun luomukseni. Minun tontustani piti alunperin tulla myös mies, mutta ehkä siitä tuli sitten lopulta rouva herra tontulle.

Ei kommentteja: