15.10.2010

1940s

Kiitos ompelukoneen kaapin epäilyttävistä koltuista saattaa kuoriutua lempparimekkoja. Kuten tästä kirpparilta ostetusta 70-luvun mekosta. Mekko ostettiin alunperin 70-luku teemaisiin pirskeisiin jonnekin. Sittemmin olen käyttänyt mekkoa toisinaan, sillä pidän sen kuosista, kankaasta ja mallista. Ainoa ongelma olivat pitkät, isot puhvihihat. Olin myös pienetänyt mekon mittoihin, joissa olin kolme senttiä sitten. Kaivoin koneen ja muutin hihat istuviksi ja isonsin vyötärön. Tässä lopputulema:




Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic 


Pidän erityisesti mekon helmasta. Plus, tämä on mukava päällä!  Tänään oli 40-luku päivä :). Kesän jälkeen tuntuu muuten vihdoin oikealta käyttää mustaa! Se tuntuu kesällä niin väärältä, mutta tähän vuodenaikaan se taas tuntuu sopivan. Sinänsä mukavaa, koska minä, kuten kaikki muutkin, omistan kasan mustia vaatteita.




Image and video hosting by TinyPic


Käväisin näissä kamppeissa katsomassa oopperaa. Ei ehkä ihan yhtä hyvää kuin Savonlinnassa kesällä, mutta nautittavaa viihdettä siitä huolimatta. Olin tällä kertaa positiivisesti yllättynyt siitä, että ihmiset olivat panostaneet ulkoasuunsa. Ehkä olen alkanut suhtautua suomalaiseen pukeutumiseen tarpeettoman kyynisesti. Ainakin toivon niin.

Ei kommentteja: