28.7.2014

Pops of neon

Omassa pukeutumisessani tämän kesän hitti tuntuu olevan neon - neonvärit ovat hiipineet vaatekkaappiini. En ole koskaan aikaisemmin ollut neonvärien ystävä, mutta tänä kesänä kaipasin kovasti väriä vaatekkaappiini ja hups vain, väriä tuli. Neonvärejä edustavat lähinnä pari hametta, yksi mekko ja pari T-paitaa, eli mistään yltäkylläisestä maanvalloituksesta ei ole kyse. Neonoranssi, -keltainen ja -pinkki ovat uusia vaatekkaappini lisäyksiä. 





Neonvärit tuovat auttamatta mieleen 90-luvun reivit. Ja kaikenlaisen järkyttävän neontilpehöörin. Minulle ei tullut mieleenkään, että neonvärit voisivat olla tyylikkäällä tavalla hauskoja piristysruiskeita. Tänä keväänä olen niin kaivannut värejä, ja neon jos mikä on väri.








Tajusin myös, että kesäaamuiset pukeutumiskriisini johtuvat edelleen pääsääntöisesti hyvien hameiden puutteesta. Ei auta, vaikka olisi kuinka monta hyvää yläosaa, jos yksikään alaosa ei toimi. Klikkailin siis itseni asos.comin alennusmyynteihin ja bongasin itselleni kaksi neonhametta, ikään kuin vahingossa. En varsinaisesti etsinyt neonvärejä. Ostin hameet lähinnä mallin takia. Käytännössä värit ovat kuitenkin osoittautuneet varsin käytännöllisiksi (mitä voi olla vaikea uskoa). Käytin keltaista midihametta lähes viikon ajan yhtä mittaa, kun sain sen. Valitettavasti se on varsinainen tahramagneetti. Onneksi olen saanut lähes kaikki tahrat toistaiseksi irti...









Toinen uusista hameistani on oranssi. Siis oranssi. En olisi ikinä kuvitellut hankkivani mitään oranssia. Saati neonoranssia. No, itseasiassa tämä kyseinen oranssi taittaa aika paljon pinkkiin, mikä voi selittää kiintymykseni siihen. Olin hiirellä klikkailun aikoihin ilmeisesti kokeilunhaluinen. Tällä kertaa se kannatti. Olen nimittäin viihtynyt oikein hyvin myös oranssissa hameessani. Hame on valmistettu sukelluspukukankaasta, joka on minulle myös uusi tuttavuus. Pelkäsin, että hikoilen itseni kuoliaaksi, mutta koska vain vyötärönauha koskettaa ihoa, hikoiluongelmaa ei ole. Hameen alla käy sen sijaan miellyttävä tuuli :). 









Myös harmaa crop top eli napapaita on viihtynyt ylläni varsin paljon näiden helteiden aikana. Nyt sitä on voinut käyttääkin, kun on ollut järkeviä hameita, joita pukea sen kanssa. Olen myös inspiroitunut käyttämään pleksisiä sudenkorentokorvakorujani, jotka sain palkaksi itselleni Glitteristä. Ne sopivat oikein mainiosti yhteen neonvärien kanssa. Vaikkakin tässä olen kokeillut vähän erikoista yhdistelmää afrikkahenkisten korujen kanssa. Toimii jokseenkin. Onhan ötökät melko afrikkalaisia? :D


Ei kommentteja: