2.12.2014

Kenkäjoulukalenteri osat 1 ja 2

Tulipahan hoksattua, että joulukanlenteri voisi olla tänä vuonna toteutettavissa. Päivän myöhässä tosin, mutta ei viitsitä olla nirppanokkia. Tiedän, että Nelliinan kenkäjoulukalenteri on erittäin suosittu, mutta se ei ole syy, miksi ajattelin kopioida hänen hyvin menestyneen ideansa. Blogissani kengät eivät oikein koskaan pääse esille, ja kun kuitenkin kaappi pullistelee minulle rakkaita popoja, niin miksi en asettaisi niitä vähän jalustalle? 

Perheeni huokaisee kauhusta joka kerta, kun kuulee minun hankkineen itselleni uudet kengät. Ilmeisesti he kuvittelevat minun omistavan kymmeniä ja taas kymmeniä epäkäytännöllisiä klopottimia. Olen kenkähifistelijä, se myönnettäköön, mutta olen sitä ylpeydellä. Minun kohdallani hifistely ei tarkoita satojen eurojen sijoitusta paria kohden vaan hinta-laatusuhdetietoisuutta. Jollekin voi tulla pettymyksenä se, että itseasiassa kenkävarastoni on loppujen lopuksi varsin käytännöllistä sorttia. 

Pidemmittä puheitta kaksi ensimmäistä kenkäjoulukalenterin luukkua samalla kertaa!






Terävähkökärkiset ballerinat merkkiä Penelope ovat viimekesän heräteostos nettikaupan syövereistä. En voinut vastustaa mallia, platinan kiiltoa ja aitoa nahkaa. Nämä ovat itseasiassa olleet tuskaisimmat kengät jalassa vähään aikaan. Kantapäistä tuli aluksi melkoiset rakot! Onneksi kengät pehmenivät käytössä, eivätkä enää aiheuta rakkoja. Ensi kesänä lisää käyttöä näille. Ballerinat ovat uudet, mutta jo vieneet oman paikkansa kenkäharrastajan sydämestä.







Näitä korkoja voisi kai kutsua täydellisiksi pikkujoulukengiksi. Siitä huolimatta, ettei näissä ole varpaiden alla yhtään platoa, kengät ovat loistavat kävellä. Näillä jaksaisi tanssia pikkutunneille asti. Mokkaisista kärjistä huomaa, että kengille on jo kertynyt vuosia ikää ja monia käyttötunteja. Näyttävyytensä tähden kengät ovat olleet lähinnä juhlakäytössä. Itseasiassa nämä taitavat olla ainoat aktiivisessa käytössä olevat mustat korkokenkäni! Ostin kengät vuosia sitten, kun Janne oli vaihdossa Hollannissa. Olin hänen luonaan visiitillä, kun löysin nämä jostain pikkukaupasta. Kengät vaikuttivat aluksi ihan liian pieniltä ja pelkäsin niiden jäävän käyttämättöminä lojumaan laatikkoonsa. Näin ei onneksi käynyt ja kengät muokkautuivat sopiviksi. Olen juhlinut näissä ainakin kihlajaiseni. Kenkien merkki on Invito, enkä ole sittemmin samaan merkkiin törmännyt. Ehkä kannattaisi selvittää, saisiko merkkiä vielä jostain, sillä kenkien lesti on todella hyvä. No, saahan sitä. Yleensäkin ottaen hyväksi havaittu kenkämerkki kannattaa painaa mieleen.


P.S. Aivan loistavia uutisia tuli viikonloppuna, kun tasa-arvoinen avioliittolaki astui vihdoin voimaan! Minusta koko juttu on ihan itsestäänselvyys, ja olen ihmetellyt, miksei se mennyt läpi jo aiemmin. Niin kuin joku sanoi: tasa-arvo ei ole mielipidekysymys.

Ei kommentteja: